Společnost Raiffeisenbank působí na českém trhu od roku 1993. Podle celkových aktiv je pátou největší tuzemskou bankou pevně etablovanou na domácím trhu. Raiffeisenbank nabízí služby a produkty jak fyzickým osobám, tak podnikatelům a firmám. Raiffeisenbank si v rámci automatizace celého procesu řízení a vymáhání pohledávek zvolila jako partnera společnost StringData. Produkt LoanOffice představuje komplexní systém pro zákonnou součinnost a zajišťuje dohled, správu a kontrolu pohledávek.
Zákonná součinnost probíhá na elektronické bázi. V rámci této součinnosti musejí informace o dlužnících banky poskytovat třetím osobám, například exekutorským úřadům.
Společnost Raiffeisenbank se na nás obrátila s požadavkem zmapovat základní potřeby a priority. Následně jsme zpracovali postup a koncept pro nasazení systémové podpory celé agendy vymáhání.
Po zmapování celého procesu interní team StringData navrhl řešení v podobě produktu LoanOffice – komplexního systému pro vymáhání pohledávek.
Následně team StringData ve spolupráci s oddělením Workout a dále oddělením Legal a dalšími podpůrnými týmy Raiffeisenbank zpracovali postup a koncept pro nasazení produktu. Výstupem byla definice scope systémové podpory a identifikace priorit. Následovalo zasazení systému LoanOffice do architektury banky a dále návrh dalšího postupu. Mimo jiné byla zhodnocena i náročnost provozu, zajištění potřebných SLA a technické aspekty projektu.
V rámci analytické fáze došlo ke zpracování procesní analýzy, analýzy dat pro integraci a migraci a dále zmapování business potřeb a principů. V dalších fázích proběhl návrh úprav jednotlivých oblastí systémové podpory a nastavení funkčností dodávaných as-is.
Díky centrálnímu vymáhacímu systému Loan Office od společnosti StringData získala Raiffeisenbank komplexní přehled o vymáhaných klientech a souvisejících osob. Dalším benefitem je kontrola nad procesy a schvalováním.
Dodávka zahrnovala fázi Feasibility study, analýzu procesů a potřeb dotčených rolí. Dále návrh přizpůsobení systémové podpory a nasazení produktu LoanOffice včetně následného servisu.
Interním zákazníkem je především oddělení Workout a dále oddělení Legal a další podpůrné týmy Raiffeisenbank.
Implementace produktu probíhala 2010 – 2011, od roku 2011 do současnosti probíhá kontinuální rozvoj produktu.