Daňovka je pro Českou spořitelnu velkým přínosem v oblasti automatizace, digitalizace a logistiky.
Důvodů k zavedení Daňovky jsme měli několik. Nejzásadnější z nich byl vysoký počet zpracovávaných daňových prohlášení. Významnou roli hrálo také velké množství pracovišť. Česká spořitelna má totiž pobočky po celé republice. A v neposlední řadě bylo třeba přihlédnout k celkovému technologickému pokroku společnosti.
Digitalizace nastupuje všude, tedy i v tomto směru se zdála jako logické a nejvhodnější řešení. Elektronická Daňovka byla velkým přínosem v oblasti logistiky. Dříve se vše posílalo interní poštou v papírové podobě. Komunikace mezi mzdovou účtárnou a zaměstnanci byla složitá. Celý proces byl velice časově náročný a pomalý. S příchodem e-daňovky se vše změnilo.
„Elektronická Daňovka byla velkým přínosem v oblasti logistiky. Dříve se vše posílalo interní poštou v papírové podobě. Komunikace mezi mzdovou účtárnou a zaměstnanci byla složitá. Celý proces byl velice časově náročný a pomalý. S příchodem e-daňovky se vše změnilo.“
Proces probíhal v naplánovaných krocích. Nejdříve návrhy, komentáře, doporučení a nakonec revize. Krok za krokem iterace. K ověřením celého návrhu řešení se nám v každém ohledu osvědčil tým sestavený asi ze 30 zaměstnanců. Ti byli zároveň budoucími uživateli aplikace. Jejich zpětná vazba nám moc pomohla. Na konceptu se podíleli především lidé z ČS, ale také Marek Dušek ze StringData. Tým, který na celé změně spolupracoval, fungoval skvěle.
Velice! Každý rok, když spustíme zúčtovaní daní, dostáváme od zaměstnanců pozitivní odezvy na aplikaci. Toto období využíváme i na sběr nových námětů.
Časová úspora je evidentní u mzdových účetní i zaměstnanců. Na to finanční úspora v podstatě navazuje. Dále ušetříme za logistiku, tisk a papír, přesčasy a v neposlední řadě také za archivaci. Práce na vývoji aplikace se navíc vyplatila i externí dodavatelské firmě, která ji nyní nabízí v komerčním prodeji ostatním firmám.
„Časová a finanční úspora je evidentní u mzdových účetní i zaměstnanců, ušetříme za logistiku, tisk a papír, přesčasy a v neposlední řadě také za archivaci.“
Těch bych mohla jmenovat hned několik. Modernizace, digitalizace, spolehlivost, bezpečnost dat, dostupnost a intuitivnost aplikace. Jsme skutečně spokojení. Aplikace má celoroční využití.
Počet zpracovávaných daňových prohlášení se pohybuje kolem 11 000. Proto se nám také digitalizace tolik vyplatila.
V porovnání s předchozím procesem zpracování je to nynější mnohem přehlednější a jednodušší. Zaměstnancům jsou k dispozici srozumitelné vysvětlivky, které tvoří jakéhosi průvodce celou aplikací. Dotazy a konzultace se hodně omezily už jen na složitější věci kolem daní. Obecně dbáme na textace a layout. Snažíme se, aby vše bylo přehledné, srozumitelné a práce s aplikací intuitivní.
„V porovnání s předchozím procesem zpracování je to s Daňovkou mnohem přehlednější a jednodušší. Zaměstnancům jsou k dispozici srozumitelné vysvětlivky, které tvoří jakéhosi průvodce celou aplikací. “
Rozhodně ano. Zaměstnanec přistupuje ke svým datům pomocí jednoznačného identifikátoru. Do aplikace se dostane pouze prověřený autorizovaný uživatel. Samozřejmě jako v každé aplikaci, tak i v této je k dispozici monitoring.
Vybrané nové náměty od zaměstnanců či mzdových účetních se do aplikace postupně snažíme začleňovat a tím ji vylepšovat. Mzdovky mají nově například k dispozici elektronický archiv daňových dokumentů. A tím to určitě nekončí.