V roce 2017 si Allianz pojišťovna vybrala StringData jako strategického partnera pro vytvoření nového portálu pro sjednávání pojistek. Cílem byla jednak modernizace technologií a současně jsme zvýšili dostupnost a bezpečnost systému.
V rámci nově vzniklé platformy jsme implementovali pět sjednavačů pojistných produktů (mj. produkt životního pojištění a majetkového pojištění) a paralelně s tímto i několik podpůrných aplikací, jako např. reimplementace systému pro správu agentské sítě. Tento velice úspěšný projekt se koncem roku 2020 chýlil ke svému konci. Zpětná vazba ze strany Allianz pojišťovny i koncových uživatelů, kterými byli do této chvíli zaměstnanci interní obchodní sítě a spolupracující agenti, byla velice pozitivní. Na konci roku 2020 jsme evidovali více jak 13 000 aktivních uživatelů a přibližně 1 000 uzavřených smluv denně.
Začátkem roku 2021 přišla z regionálního vedení společnosti další výzva v podobě implementace nových centrálně sjednocených sjednávacích flow v novém designu. Tohoto centrálně řízeného projektu se účastnilo 8 zemí z regionu. Prvním produktem, který se měl v rámci tohoto projektu řešit, byl on-line webový sjednavač majetkového pojištění pro koncové klienty.
Projekt modernizace dopadl velice úspěšně a klient je s výsledkem spokojen. On-line sjednavač je k dispozici přímo na webu Allianz pojišťovny.
Při výběru dodavatele se Allianz pojišťovna na StringData obrátila z několika důvodů. Na základě předchozí spolupráce měli pozitivní zkušenost a současně bylo potřeba sladit nově vyvíjené sjednavače s aktuálně dokončenými tak, aby byl umožněn jejich paralelní běh nad stejnou backendovou vrstvou.
Pro StringData byl nový projekt modernizace velkou výzvou. Dostali jsme možnost vytvořit B2C produkt – on-line sjednavač majetkového pojištění dostupný on.line pro koncové klienty, který je klíčový pro hlavní obchodní aktivity klienta.
Díky přechozím realizacím a bezmála čtyřleté spolupráci jsme měli, technologicky, procesně i komunikačně jasno, jak budeme postupovat. Objevily se ovšem nové výzvy, ke kterým bylo potřeba se postavit a vyřešit je. Prvním z nich byly termíny - po obdržení zadání jsme měli cca dva měsíce na dodání kompletního řešení k UAT.
Dalším úkolem bylo splnit požadavky na nový proces, vizuální vzhled i způsob ovládání. Ten byl řízen, sledován a validován na regionální úrovni. Poslední, ale neméně důležitou vlastností nového řešení, bylo zachovat paralelní provoz. A to jak původního, tak nového řešení s možností zpracování existujících smluv v obou těchto řešeních. Dalším úkolem byla možnost dokončení rozpracované smlouvy koncovým klientem. Původní řešení nabízelo v tomto ohledu širší škálu konfigurace produktu.
Velmi důležitým krokem bylo plánované vypnutí původního sjednavače. To jsme naplánovali ve chvíli, kdy jsme vyvinuli i verzi majetkového sjednavače určenou pro interní tým a spolupracující agenty.
Díky našim předchozím zkušenostem, znalosti produktu jako takového, nastavené funkční komunikaci s klientem i ověřenému iterativnímu způsobu řešení, se nám podařilo dodržet termíny. V nutných případech jsme se zástupci business vlastníků operativně řešili úpravu rozsahu řešení a možná zjednodušení tak, aby byly zachovány obchodní cíle.
Asi největší výzvou bylo splnění centrálně dodávaných procesních a vizuálních požadavků. Ty se často měnily a doplňovaly i v průběhu vlastního vývoje. Zde nám pomohly konzultace s interním týmem. Ten už měl s touto spoluprací zkušenosti a dokázal v případech, které by pro nás znamenaly výrazné zdržení, domluvit případnou výjimku z regionálních požadavků.
Řešení kompatibility bylo zcela v naší režii, proto jsme se tohoto úkolu nejméně obávali. Rozhodli jsme se zachovat původní model. Ten jsme pouze drobně rozšířili a vydefinovali sadu transformačních pravidel, která budou reflektovat centrálně navržené procesní flow, čímž jsme zajistili zpětnou i dopřednou kompatibilitu.
Celý projekt dopadl velice úspěšně. Regionální připomínky k procesu a vzhledu se povedlo zapracovat, transformace dat byla ověřena nejen na základě automatizovaných testů, ale i ve fázi UAT. Po 2,5 měsících intenzivního vývoje jsme dostali ze strany klienta povolení k nasazení, v této fázi bylo nezbytné i povolení ze strany regionu. Dokončit celý projekt v termínu naplánovaném regionálním vedením zvládla kromě společnosti StringData pouze jedna další země v regionu.
Těší nás, že se projekt povedl a klient byl s výsledkem spokojen. StringData obstála, lépe řečeno patřila k premiantům, v rámci mezinárodního porovnání. Na výsledek naší práce se můžete podívat přímo na webu Allianz pojišťovny.
Aktuálně je dokončována modernizace agentské verze dle regionálních požadavků a do konce roku 2021 je plánováno úplné vypnutí původní verze majetkového sjednavače.
Na základě předchozích pozitivních zkušeností na projektu spolupracoval stejný interní tým StringData, který stál za úspěšnou implementací Allfa platformy. A to se stejným offshore teamem na straně Allianz pojišťovny.