Albert si vybral StringData, abychom systémově ověřili grafické rozhraní nových samoobslužných pokladen. Přehledné heatmapy pokladen názorně ukázaly pohyby klientů.
Společnost Albert Česká republika provozuje síť více než 300 hypermarketů a supermarketů pod značkou Albert. Zaměstnává 17 000 lidí a patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v ČR. S velikostí jde ruku v ruce zvýšená náročnost náboru nových zaměstnanců na obsluhu pokladen. Albert se proto rozhodl zavést samoobslužné pokladny.
Poté, co samoobslužné pokladny Albert zavedl, zjistil, že jsou mezi zákazníky stále oblíbenější. Proto společnost vytvořila uživatelský přívětivější grafické rozhraní, které otestovali. Jakmile v supermarketech nasadili toto nové grafického rozhraní do pilotního provozu, požádali nás, abychom monitorovali pohyb klienta na jednotlivých obrazovkách. Potřebovali jsme získat zpětnou vazbu na základě přesných dat.
Celý projekt přinesl výborné výsledky. Samoobslužné poklady fungují v souladu s požadavky koncového zákazníka. To potvrdilo naše měření i nezávislý test samoobslužných pokladen zpravodajského portálu IDNES.
Samoobslužné pokladny se těší velké oblibě. Museli jsme však ověřit, jak dobře funguje nový interface z pohledu zákazníka.
Zájem zákazníků o samoobslužné terminály roste a společnost Ahold se na nás obrátila a požádala nás, abychom otestovali nový grafický interface samoobslužných pokladen v supermarketech Albert. Vzhledem k novému grafickému rozhraní jsme museli najít vhodné řešení a monitorovat pohyb klienta na jednotlivých obrazovkách v pilotním provozu. Potřebovali jsme zjistit, jak funguje nový design a interface z pohledu zákazníka.
Vytvořili jsme přehledné dashboardy s heatmapou jednotlivých kroků.
Jakmile jsme se seznámili s variantami nákupu, navrhli jsme metodiku měření pomocí speciálních měřících sond. Sondy jsme nasadili na 10 pokladen, které jsme společně vybrali pro pilotní provoz. Data z těchto pokladen jsme sbírali a analyzovali po dobu 6 pracovních dnů.
Pro maximálně přesnou analýzu jsme využili sondy pro automatickou analýzu procesů (technologie task mining od UltimateSuite). Díky přesnému měření a kvalitním datům, která jsme nasbírali, jsme provedli kvalifikovanou a objektivní analýzu klientského chování.
Sondu jsme propojili se systémem, aby zaznamenávala dění na pokladnách. Detailně zobrazovala uživatelské rozhraní pokladny, se kterým pracoval běžný zákazník. Veškerá data jsme následně zpracovali do přehledné vizualizace.
Pro klienta jsme přehledně vizualizovali chování zákazníků, kteří používali pokladny.
Závěr přinesl výborné výsledky. Samoobslužné poklady fungují přesně tak, jak koncový zákazník potřebuje.
Potvrdilo se, že nové grafické rozhraní funguje výborně. Data o pohybu klienta na jednotlivých obrazovkách ukázala, že se zákazníci v novém designu dobře orientují. Produkční měření probíhalo ve dnech 16.12. – 21.12.2020 na celkem 10 samoobslužných pokladnách v OC Arkády Pankrác. Celkem klienti 38 896 klikli na obrazovky samoobslužných terminálů.
Na projektu pracoval interní tým StringData. Ten úzce spolupracoval se zástupci oddělení IT a marketingu společnosti Ahold. V rámci měření jsme použili technologii UltimateSuite.
Projekt jsme zahájili prakticky ihned poté, co nás klient kontaktoval. Celková doba projektu trvala 18 pracovních dní. Klient zajistil pokladny pro testovací měření a nainstaloval speciální sondy na 10 pokladen.
Chcete také zjistit, jak procesy ve vaší organizaci nebo na vašem oddělení fungují? Pomůžeme vaše procesy zanalyzovat a vizualizovat na dashboardech. Na základě přesných a objektivních dat můžete učinit informované rozhodnutí. Pomůžeme Vám zvýšit efektivitu Vašich týmů a ušetřit čas i peníze.
Naše řešení je flexibilní, díky čemuž umožňuje analyzovat velké množství procesů ve vaší společnosti bez ohledu na oddělení. Můžete vyhodnocovat efektivitu zaměstnanců na „HomeOffice“, v různých dislokovaných pracovištích a na pobočkách.