Přiznám se, že StringData pro mě nebylo úplně neznámé jméno. Znal jsem je ze svého působení v České spořitelně, pro kterou dodávaly spoustu zajímavých, inovativních a užitečných aplikací, například Daňovku. I když jsem se StringData za Spořku nikdy přímo nespolupracoval, to jméno ve mně vždycky vzbuzovalo důvěru. Když jsem pak viděl, že hledá marketéra, dlouho jsem se nerozmýšlel a na inzerát odpověděl.
Finálně mě přesvědčil i průběh výběrka. Všichni, se kterými jsem mluvil, byli profíci, ale zároveň moc milí lidé. Příjemní a zároveň velmi profesionální a konstruktivní - naše názory souzněly. Zkrátka jsem měl pocit, že je to “my crew”, že vědí o čem mluví a co dělají… No a byla ruka v rukávě.
Jsme firma, která pomáhá s digitalizací BackOffice procesů. Což je na první pohled velmi málo viditelná oblast fungování firem. O to intenzivněji by se o ní mělo mluvit, aby všichni manažeři znali rozsah možností automatizace a s tím spojených efektů a úspor. Navíc sami bychom měli kráčet v čele a digitalizovat svoje fungování.
V první řadě právě v online komunikaci a prodeji. Na začátek jsem se tedy pustil do webové prezentace SD. Kvalitní web se všemi daty a kampaněmi je podle mě úplný základ. A to i v B2B segmentu. Poslední průzkumy říkají, že již téměř 60% decision makerů ve firmách sbírá informace a podklady pro svá rozhodnutí o nákupech a dodavatelích na internetu. Do on-linu se přesunuje čím dál větší část rozhodovacího i nákupního procesu.
Web tedy musí odpovídat na všechny otázky, na které by se potencionální zákazník ptal při osobním jednání.
Současně chceme pracovat na odborném obsahu, edukovat a nabízet užitečná řešení témat aktuálních pro business. Ty pak komunikovat nejen na webu a sociálních médiích, ale také se účastnit konferencí, pořádat webináře a školení. Chceme být strategickým partnerem pro naše zákazníky. Je toho spousta, na co se ve StringData těším a co věřím, že nás všechny posune zase o několik levelů dál.
Jak jsem zmínil, věnuju se hlavně tomu, abychom byli schopni co největší část komunikace s potenciálními klienty přesunout do virtuálu. Poskytnout dostatek informací, nabídnout ukázky aplikací, vysvětlit výhody a provést uživatele maximální částí rozhodovacího procesu digitálně. Máme aplikace užitečné a rentabilní i pro menší firmy a na ty bychom se chtěli zaměřit. Nabídnout je on-line co největšímu počtu relevantních firem MSE segmentu a motivovat je, aby si pro své projekty vybrali právě StringData.
Je toho spousta, co pro tuhle profesi potřebujete, abyste byl opravdu dobrým marketérem a skutečně si na sebe vydělal. Kromě toho, že jste napůl ajťák, musíte mít vhled do businessu i aktuálních trendů v technologiích, sociálních sítí, trhu… Být trochu obchodník, trochu psycholog a taky bavič a exhibicionista. Neustále se vzdělávat, být projekťákem zaměřeným na rychlost a kvalitu dodávek, hlídání rozpočtů, čísel návštěvností a výsledků kampaní, být analytik ale zároveń být kreativní a přinášet nové nápady.
Dobrým marketérem by tedy podle mě byl třeba Ferda Mravenec. 🙂 Kterého mimochodem napsal Ondřej Sekora. Pro potřebnou kreativitu jsou ale skvělé zážitky a zkušenosti ze světa, cest a dobrodružství. To mi zase evokuje Honzíkovu cestu, jejímž autorem je Bohumil Říha. Náhoda? Neexistuje! Nestačí ale jen jméno, je potřeba vše, co tyto dva dětské příběhy naplňuje a ještě mnohem víc.
Čím déle se v práci točím kolem IT, automatizací, digitalizací, on-linu, virtuálu… a dnes dokonce i softwarových robotů, tím spíš mám tendenci odpočívat nějak jinak. Nějak obráceně.
Rád cestuju na vlastní pěst, poznávám nové lidi, kultury a zvyklosti. Inspiruje mě to, učí a motivuje.
Nevyhledávám turistické cíle a atrakce, miluju autenticitu. S nadsázkou říkám “špinavý uličky”. Jednoduše ten opravdový život, jeho běh a pravidla v jiných koutech světa. Všechno to pak pozoruju, učím se novým způsobům a dokumentuju na kinofilm. Nejen, že mě baví experimenty s celuloidem, hloubka a duše výsledných fotografií, ale líbí se mi i to, že mi analog umožňuje zaznamenat okamžik a zároveň být stále přítomen. S rozmyslem udělat “cvak”, netušit výsledek a dál prožívat daný moment a místo. Ne hned kontrolovat 20 na telefon pořízených fotek a ty nejlepší sdílet na Instagramu.
No a když jsem doma, mám svůj analogový gramofon a digitální děti, které jedou v on-linu jako šílené. Sice je v tom samozřejmě usměrňuji, ale taky je pozoruju a zajímám se, co k čemu používají a učím se od nich způsoby využití technologií generací, která se do nich narodila. Jsou přece naše budoucnost. Tak jí pojďme naproti.