Začátek mé cesty ve StringData byl poměrně pozvolný. Na jaře 2023 mě oslovila kolegyně z HR přes LinkedIn s nabídkou na obchodní pozici. Ta pozice byla původně více juniorní, a tak jsme se dohodli, že se ozvou, až bude k dispozici něco seniornějšího. Na podzim mě pak kontaktoval Michal, tehdejší šéf obchodu, a po několika schůzkách s vedením jsme si plácli. K roli Head of Sales jsem se dostal rychleji, než jsem čekal, když se Michal rozhodl odejít. Management zhodnotil, že bych mohl být vhodný kandidát, a já jsem se rozhodl tu příležitost využít.
Po letech strávených v korporacích jsem StringData vnímal jako příjemnou změnu – menší, rodinnější prostředí, kde jsou si lidé blíž. Samozřejmě, že každý přístup má své plusy a mínusy, ale celkově považuji vstup do StringData za pozitivní krok.
Obchodní oddělení ve StringData je dobrá parta, ale potýká se s výzvami, hlavně s fluktuací obchodníků, což komplikuje udržení kvalitních vztahů s klienty. Věřím, že se nám společnými silami podaří tyto problémy otočit a stabilizovat tým, aby se mohl plně soustředit na práci se zákazníky.
Prošel jsem si různými rolemi, od delivery až po vedení týmů, a postupně jsem se přesunul z klientských pozic do pozic dodavatele. Poslední roky jsem měl na starosti sales pro střední a východní Evropu. Tyto zkušenosti mi daly komplexní pohled na obchod a práci s lidmi, což je základem mé nové role.
Mým hlavním cílem je zjednodušit a zpřehlednit obchodní procesy, které někdy brzdí efektivitu. Chci, aby nám procesy pomohly zrychlit „Time to market“ a zlepšit každodenní rutinu. Dále bych rád stabilizoval obchodní tým, zvýšil spokojenost lidí a snížil fluktuaci – protože stabilní tým je základem úspěchu.
Těším se na to, až dokončíme nový framework sales procesů, a hlavně na chvíli, kdy začnou být vidět pozitivní výsledky naší práce.
Oblast digitalizace je stále pro mnoho firem neprozkoumané území. Věřím, že když budeme vést kvalitní diskuze se správnými lidmi, dokážeme identifikovat oblasti, kde naše nástroje přinesou skutečný přínos a zefektivní procesy.
Zdravý hlad po úspěchu.
Důvěra je klíčová. A tu si budujeme tím, že plníme sliby a jednáme transparentně. Vztah se zákazníkem musí být oboustranný a vyžaduje čas, proto je důležité mít stabilní tým, který si postupně získá důvěru tím, že nabídne to, co skutečně umíme doručit.
Důvěra a otevřenost. Bez těchto hodnot to podle mě nejde.
Upřímně, teď je to trošku boj, ale jak říkám při každé změně: „Ono si to sedne.“
Motorka, kolo, posilovna, basket. Poté, co děti odrostly, mám víc času na tyto aktivity, které mi spolehlivě dobíjí mentální baterky, i když fyzicky občas padám vyčerpáním.
Let’s make it happen!