Dan pracuje druhým rokem ve StringData jako Business Analytik. Určitě vás nepřekvapí,
že v aplikacích je jako doma. Možná jste ale nevěděli, že je také cestovatel a spisovatel.
Práce Business Analytika zahrnuje hlavně sběr požadavků od uživatelů a jejich zpracování do analytické dokumentace. Dokumentace se používá jako podklad pro samotný vývoj. Vstupní požadavky je třeba sepsat a dát jim formu, aby vývojář věděl, co má pro klienta vytvořit.
Na začátku působení ve StringData jsem se věnoval firmě Sotio. Pracoval jsem na aplikaci, která pomáhá při vývoji léčivých přípravků pro pacienty s nádorovým onemocněním. Později jsem se začal věnovat Loan Office v Komerční bance. Následně jsem přibral aplikaci BINF na výzvy k součinnosti. A k tomu se postupně nabalují další a další aplikace. Nemám zaměření jen na jednu aplikaci, ale snažím se i z důvodu zastupitelnosti obsáhnout více oblastí. Někdy je těžké přepínat z jedné aplikace do druhé, ale ta různorodost mě baví.
Aktuálně pracuji na aplikaci KNBox G2. Jejím prostřednictvím klienta nahlíží do katastru nemovitostí. Nyní připravujeme verzi pro insolvenční správce. Druhá věc je zmiňovaná aplikace BINF. To jsou výzvy k součinnosti třetích osob, tzn. exekutorů, soudu, policie apod., kteří se dotazují na bankovní účty a další aktiva klientů. Aplikace zpracovává i exekuční příkazy. Dle potřeby řeším potřeby klientů i v dalších oblastech, velmi populární se u našich klientů stává aplikace Daňovka.
Máme to koncipované tak, že se snažíme jednou za rok vyjet na nějakou delší expedici. Vždy je to asi na měsíc, ačkoli naše nejdelší cesta trvala víc jak dva měsíce. Ve StringData s tím naštěstí není problém a zatím se vždy podařilo najít nějaké časové okno, ve kterém lze expedici uskutečnit.
Momentálně delší cestu neplánujeme. Protože 63 dnů, během kterých jsme dojeli do Mongolska a zpátky, bylo velmi náročných. Během nich jsme si sáhli až na dno sil. Hodně lidí si myslí, že je to skvělá dovolená. Jenže my na této cestě měli průměrnou rychlost 34 km/h a tak jsme v průměru 14 hodin denně trávili v nepříliš pohodlném autě. Ale i tak to stojí za to!
Jednou jsem manželce napsal e-mail „Drahá, koupil jsem starý auto, pojedeme do Íránu.“ Manželka si kupodivu nezaklepala na čelo a odpověděla, že to bude fajn. Koupili jsme Škodovku 100. Příprava auta trvala asi dva roky. Rozebrali jsme ho do posledního šroubku na jednu hromadu a pak jsme ho poskládali dohromady. Tím se z nás stali neohrožení mechanici našeho expedičního speciálu.
Přemýšleli jsme kam jet a chtěli jsme, aby se nemuselo po moři. Samotná příprava auta vyšla asi na 120 tis. a nechtěli jsme rozpočet zatěžovat další platbou za kontejnerovou přepravu. Máme Škodu 100 z roku 1969. Po zakoupení jsme vyměnili a opravili úplně všechno. Občas nám sice někde něco upadne a praskne, ale jinak to celkem funguje.
Cestu jsme chtěli zvládnout do měsíce. Navíc jsme netušili do čeho jdeme a jestli to auto vydrží, tak jsme chtěli, aby to bylo někde v dosahu. Nakonec jsme ujeli 16 000 km a byli jsme na cestě 35 dní. Dohromady jsme projeli 15 zemí.
Turista z Evropy působí v Íránu jako exot, protože jich tam moc není. Ale lidé jsou tam srdeční a snaží se pomoci jak jen mohou. Když jsme hledali hotel, tak policisté zapnuli majáky a dovedli nás k němu.
Jednou za rok jezdíme na humanitární cestu na Ukrajinu do Zakarpatí. Letos jsem už čtvrtým rokem pořádali veřejnou sbírku pro děti a seniory. Máme tam dvě školy a jednu polikliniku, kterým pomáháme. StringData také výrazně přispěla a my budeme hrdě vozit naše logo na autě.
Každou cestu řešíme rok dopředu a vše se dá dobře naplánovat. V červnu jsme měli vyrazit do Afriky na rallye Strašín – Paříž – Dakar, tedy na trasu, kterou jezdil ještě Loprais. Teď jsme cestu kvůli koronaviru odložili zatím na přelom roku 20/21. Na druhou stranu nám to přišlo i vhod. Manželka Jana mi jednou na Islandu na karimatce odplavala ze stanu, tak jsme se rozhodli, že si postavíme za naši Škodu 100 takový malý karavan. Teď ho vyrábíme doma na zahradě.
V projektu Škoda 100 na cestách si zakládáme na tom, že pracujeme vlastníma rukama. Naše poselství lidem je, aby se toho nebáli, zkusili to a také cestovali.
O našich cestách jsme vydali dvě knížky. Nejnovější se jmenuje Velká cesta kilem za Čingischánem. Když mi o ni napíšete, tak dostanete věnování a dobrý pocit k tomu. Celý výtěžek z prodeje knih jde na dobročinné účely.