Registrujte se na WEBINÁŘ „Aplikace Daňovka - Daňová prohlášení zaměstnanců elektronicky“
ZAREGISTROVAT
Napište nám

Baví mě hledat řešení, která klientům pomáhají a posouvají jejich byznys kupředu

Rozhovor s Filipem Skybou, ambasadorem Daňovky 

Rádi bychom vám představili Filipa Skybu, našeho zkušeného Account Executive a ambasadora aplikace pro digitalizaci daňové agendy zaměstnanců - Daňovka. Filip v oblasti IT sales působí už více než deset let a za tu dobu nasbíral celou řadu zkušeností s hledáním těch nejlepších a efektivních řešení pro své klienty.  

Ahoj Filipe, co máš na své práci nejradši? 

Od začátku mě bavilo hledat taková řešení, která klientům reálně pomáhají usnadnit práci a posouvají jejich byznys kupředu. Sám se považuji za otevřeného člověka, který rád navazuje dlouhodobá partnerství založená na důvěře a přátelském přístupu. 

Ve své roli obchodního manažera stojím na pomezí mezi klienty a naším interním týmem. Vnímám potřeby firem, jejich specifické požadavky a hledám, jak bychom jim mohli nabídnout nejlepší možné řešení. Ve výsledku musí být spokojené obě strany – jak zákazník, tak náš vývojový a servisní tým. 

Věřím, že s dobrými nástroji se dá digitalizace jakékoli agendy implementovat opravdu snadno, rychle a efektivně. A právě proto jsem se stal ambasadorem Daňovky, kterou vnímám jako zásadní produkt pro personalisty a mzdové účetní. 

Jak ses dostal k roli ambasadora Daňovky? Mohl bys popsat, co všechno tato role obnáší a jak se zrodila myšlenka jmenovat právě tebe? 

Aplikace Daňovka mě hned oslovila svým jasným přínosem pro klienty a kvalitním zpracováním workflow i uživatelského rozhraní. Proto jsem se aktivně chopil vyhledávání nových klientů. Přirozenou cestou tedy nyní spravuji většinu portfolia Daňovky a odtud už byl jen malý krůček k formálnímu "ambasadoringu“. 

Co tě na Daňovce nejvíc baví a proč si myslíš, že je tato aplikace pro firmy tak přínosná? Je něco, co tě na ní nadchlo už na první pohled? 

V první řadě mě baví fakt, že jde o skutečně chytrou digitalizaci na správném místě. Proto je mi blízká i „evangelizace“ digitalizace, kterou v rámci sales týmu šíříme především do firem s 500+ zaměstnanci. Zpracování mezd je v ČR obecně hodně komplikované, ať už mluvíme o Prohlášení poplatníka (tzv. růžovky), nebo Ročním zúčtování daně. To je obvykle noční můra pro mzdové účetní i zaměstnance. 

Daňovka navíc nestagnuje – loni jsme například přidali modul na zasílání Potvrzení o zdanitelných příjmech (POZP) či Evidenčních listů. Takový vývoj opět usnadňuje agendu mzdovým účtárnám, a to je přesně ten typ inovací, který mě už od začátku nadchl. 

Jakou hodnotu Daňovka přináší z pohledu firemního zákazníka? Můžeš popsat konkrétní benefity pro mzdové účetní, personalisty a celkové firemní procesy? 

Zásadní benefit spočívá v rapidním poklesu byrokracie a odlehčení časového presu pro oddělení zpracování mezd, zejména v prvním kvartálu. Už v dalších letech od zavedení se proces z velké části automatizuje, takže u zaměstnanců se řeší jen změny (narození dítěte, začátek či konec hypotéky, potvrzení o studiu dětí atd.). 

Další plus je, že veškerá daňová agenda každého zaměstnance je přehledně na jednom místě. Daňovka tedy šetří čas nejen mzdovým účetním, ale také personalistům, kteří mohou veškeré podklady kontrolovat v jedné aplikaci. 

Kdybys měl Daňovku charakterizovat třemi slovy, jaká by to byla a proč? Které vlastnosti považuješ za nejdůležitější? 

Veni, Vidi, Vici. 

Protože Daňovka do firmy přijde, jasně vidí, co zjednodušit, a vždy zvítězí – ušetří čas, nervy i peníze. 😊  

Jaký je tvůj běžný pracovní den jako ambasadora Daňovky? Co všechno se skrývá za tvým označením „mám to na starosti prodejně“? 

V praxi to znamená, že jsem kontaktním bodem pro nové i stávající klienty a interně pomáhám s obchodní a smluvní agendou. Mimo jiné bych rád poděkoval celému servisnímu, vývojářskému a delivery týmu za skvělou spolupráci, stejně tak i našemu právnímu oddělení za precizní přístup při tvorbě smluv a dodatků, máme jich desítky ročně. 

Jak přistupuješ k oslovení potenciálních klientů? Využíváš nějakou specifickou strategii či osvědčené techniky? 

V případě Daňovky je to celkem jednoduché. Cesty jsou různé, ale primárně je třeba se dostat k šéfce HR (mužů na těchto pozicích je menšina) případně k vedoucí mzdového oddělení. Když zjistíme, že o digitalizaci mají zájem, je dalším krokem potkat se s člověkem, který schvaluje financování projektů, a zároveň vyřešit technické požadavky s IT oddělením. 

Byla nějaká překážka nebo zajímavá výzva, se kterou ses při prodeji Daňovky setkal, a jak ses s ní vypořádal? Můžeš se podělit o konkrétní situaci? 

Obecně jsme naráželi na komplikace hlavně u některých farmaceutických klientů, kde byla obtížná kompetenční struktura a nebylo jasné, kdo reálně rozhoduje. Aktuálně největší výzvou je přední hráč světového e-commerce, kde procházíme velmi náročným security review – penetrační testy a code review jsou jen malou částí z celého procesu. Věřím ale, že i tuto výzvu úspěšně zvládneme. 

Sleduješ reakce a zpětnou vazbu od klientů? Jak těmto postřehům dál přizpůsobuješ způsob prodeje nebo prezentace aplikace? 

Zpětná vazba je vesměs pozitivní, což dokládají i obnovy víceletých kontraktů, třeba u zákazníků z telekomunikací či farmacie. Pro mě je vždy zásadní kompetence na straně klienta. Např. v loňském roce jsem byl mile překvapen hladkou spoluprací při celém procesu, který předcházel samotnému nasazení aplikace u světového retailového řetězce ze Skandinávie. Celý projekt tam odřídil projektový manažer a vedoucí HR, tedy jen dvě osoby, a do čtyř měsíců bylo hotovo. 

Jakou radu bys dal někomu, kdo se chce pustit do digitalizace daňových a mzdových procesů, ale stále váhá? Co je dobré vědět nebo si předem promyslet? 

Upřímně řečeno, HR nebo mzdové oddělení většinou neváhá. Problém nastává, když firma obecně ignoruje digitalizaci a nechce modernizovat procesy. Nebo se rozhodne pro nějaké základní, uživatelsky nepřívětivé on-line řešení, nabízené jako podmodul v některém mzdovém SW. 

Pokud někdo váhá, doporučil bych mu zmapovat konkrétní přínosy – kolik času a financí ušetří, jaké legislativní aspekty bude mít automaticky pokryté..., potom už váhat nemůže. 

Na závěr bych rád zdůraznil, že Daňovka není jen o technologii, ale hlavně o přínosu, jak usnadnit a zrychlit celou agendu – účetním, personalistům i samotným zaměstnancům. Pro mě je největší odměnou vidět, když se klientům daří implementovat naše řešení hladce, rychle a bez zbytečných prodlev.  

A na tom stojí i moje osobní mise: Pomáhat firmám zbavit se zbytečné administrativy a soustředit se na to, co je opravdu důležité pro jejich růst. 

Ondřej Říha

Marketing Business Partner

Související produkty

Související články

Chcete zjistit více?

Kontaktujte nás, co nejdříve se Vám ozveme.

Napište nám
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram