Rádi bychom vám představili Filipa Skybu, našeho zkušeného Account Executive a ambasadora aplikace pro digitalizaci daňové agendy zaměstnanců - Daňovka. Filip v oblasti IT sales působí už více než deset let a za tu dobu nasbíral celou řadu zkušeností s hledáním těch nejlepších a efektivních řešení pro své klienty.
Od začátku mě bavilo hledat taková řešení, která klientům reálně pomáhají usnadnit práci a posouvají jejich byznys kupředu. Sám se považuji za otevřeného člověka, který rád navazuje dlouhodobá partnerství založená na důvěře a přátelském přístupu.
Ve své roli obchodního manažera stojím na pomezí mezi klienty a naším interním týmem. Vnímám potřeby firem, jejich specifické požadavky a hledám, jak bychom jim mohli nabídnout nejlepší možné řešení. Ve výsledku musí být spokojené obě strany – jak zákazník, tak náš vývojový a servisní tým.
Věřím, že s dobrými nástroji se dá digitalizace jakékoli agendy implementovat opravdu snadno, rychle a efektivně. A právě proto jsem se stal ambasadorem Daňovky, kterou vnímám jako zásadní produkt pro personalisty a mzdové účetní.
Aplikace Daňovka mě hned oslovila svým jasným přínosem pro klienty a kvalitním zpracováním workflow i uživatelského rozhraní. Proto jsem se aktivně chopil vyhledávání nových klientů. Přirozenou cestou tedy nyní spravuji většinu portfolia Daňovky a odtud už byl jen malý krůček k formálnímu "ambasadoringu“.
V první řadě mě baví fakt, že jde o skutečně chytrou digitalizaci na správném místě. Proto je mi blízká i „evangelizace“ digitalizace, kterou v rámci sales týmu šíříme především do firem s 500+ zaměstnanci. Zpracování mezd je v ČR obecně hodně komplikované, ať už mluvíme o Prohlášení poplatníka (tzv. růžovky), nebo Ročním zúčtování daně. To je obvykle noční můra pro mzdové účetní i zaměstnance.
Daňovka navíc nestagnuje – loni jsme například přidali modul na zasílání Potvrzení o zdanitelných příjmech (POZP) či Evidenčních listů. Takový vývoj opět usnadňuje agendu mzdovým účtárnám, a to je přesně ten typ inovací, který mě už od začátku nadchl.
Zásadní benefit spočívá v rapidním poklesu byrokracie a odlehčení časového presu pro oddělení zpracování mezd, zejména v prvním kvartálu. Už v dalších letech od zavedení se proces z velké části automatizuje, takže u zaměstnanců se řeší jen změny (narození dítěte, začátek či konec hypotéky, potvrzení o studiu dětí atd.).
Další plus je, že veškerá daňová agenda každého zaměstnance je přehledně na jednom místě. Daňovka tedy šetří čas nejen mzdovým účetním, ale také personalistům, kteří mohou veškeré podklady kontrolovat v jedné aplikaci.
Veni, Vidi, Vici.
Protože Daňovka do firmy přijde, jasně vidí, co zjednodušit, a vždy zvítězí – ušetří čas, nervy i peníze. 😊
V praxi to znamená, že jsem kontaktním bodem pro nové i stávající klienty a interně pomáhám s obchodní a smluvní agendou. Mimo jiné bych rád poděkoval celému servisnímu, vývojářskému a delivery týmu za skvělou spolupráci, stejně tak i našemu právnímu oddělení za precizní přístup při tvorbě smluv a dodatků, máme jich desítky ročně.
V případě Daňovky je to celkem jednoduché. Cesty jsou různé, ale primárně je třeba se dostat k šéfce HR (mužů na těchto pozicích je menšina) případně k vedoucí mzdového oddělení. Když zjistíme, že o digitalizaci mají zájem, je dalším krokem potkat se s člověkem, který schvaluje financování projektů, a zároveň vyřešit technické požadavky s IT oddělením.
Obecně jsme naráželi na komplikace hlavně u některých farmaceutických klientů, kde byla obtížná kompetenční struktura a nebylo jasné, kdo reálně rozhoduje. Aktuálně největší výzvou je přední hráč světového e-commerce, kde procházíme velmi náročným security review – penetrační testy a code review jsou jen malou částí z celého procesu. Věřím ale, že i tuto výzvu úspěšně zvládneme.
Zpětná vazba je vesměs pozitivní, což dokládají i obnovy víceletých kontraktů, třeba u zákazníků z telekomunikací či farmacie. Pro mě je vždy zásadní kompetence na straně klienta. Např. v loňském roce jsem byl mile překvapen hladkou spoluprací při celém procesu, který předcházel samotnému nasazení aplikace u světového retailového řetězce ze Skandinávie. Celý projekt tam odřídil projektový manažer a vedoucí HR, tedy jen dvě osoby, a do čtyř měsíců bylo hotovo.
Upřímně řečeno, HR nebo mzdové oddělení většinou neváhá. Problém nastává, když firma obecně ignoruje digitalizaci a nechce modernizovat procesy. Nebo se rozhodne pro nějaké základní, uživatelsky nepřívětivé on-line řešení, nabízené jako podmodul v některém mzdovém SW.
Pokud někdo váhá, doporučil bych mu zmapovat konkrétní přínosy – kolik času a financí ušetří, jaké legislativní aspekty bude mít automaticky pokryté..., potom už váhat nemůže.
Na závěr bych rád zdůraznil, že Daňovka není jen o technologii, ale hlavně o přínosu, jak usnadnit a zrychlit celou agendu – účetním, personalistům i samotným zaměstnancům. Pro mě je největší odměnou vidět, když se klientům daří implementovat naše řešení hladce, rychle a bez zbytečných prodlev.
A na tom stojí i moje osobní mise: Pomáhat firmám zbavit se zbytečné administrativy a soustředit se na to, co je opravdu důležité pro jejich růst.