Daňovka od StringData v Arriva šetří čas i náklady díky bezpapírovému vyplňování „růžových formulářů“ prohlášení poplatníka.
Arriva, jedna z největších dopravních společností v Evropě, ročně přepraví více než 2,1 miliardy cestujících. V České republice Arriva hraje prim na trhu osobní autobusové dopravy a od prosince 2019 provozuje i rychlíky a osobní vlaky. Arriva zaměstnává více než 3 500 lidí po celém Česku, což výrazně komplikuje agendu zpracování daňových přiznání zaměstnanců. Vyplňování a doručování „růžových formulářů“ prohlášení poplatníka je nákladné a organizačně i logisticky náročné.
ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s. sdružuje celkem 8 entit a její zaměstnanci se nacházejí po celé ČR. Období začátku roku bylo tak vždy velice náročné a mzdové oddělení mělo plné ruce práce – bylo třeba růžové formuláře doručit zaměstnancům, vyplněné získat zpět, zkontrolovat je, případně vrátit zaměstnancům k opravám a doplněním.
„O digitalizaci agendy zpracování daňových prohlášení jsme uvažovali už dlouho. Vybrali jsme si Daňovku od StringData, protože má expertízu v této oblasti u klientů z různých odvětví.“ říká Lucia Kunešová, HR Director ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s.
Implementace Daňovky byla jednoduchá a rychlá. Testovaní systému, příprava i nastavení rolí v systému proběhlo snadno a bez problémů. Digitalizovat agendu prohlášení poplatníka se letos podařilo pro prvních 600 zaměstnanců. Arriva zvažuje v budoucnu i zapojení bankovní identity.
„Technická podpora ze strany StringData funguje opravdu dobře. Pomohli nám s přípravou na implementaci i následným testováním.“ říká Lucia Kunešová, HR Director ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s.
Arriva nyní využívá oba moduly Daňovky - modul Měsíční slevy i Roční zúčtování. S nimi i všechny funkcionality Daňovky, včetně integrace na vlastní systémy, hromadného odesílání e-mailů, interaktivní nápovědu, e-mail na zaměstnance s informací, že prohlášení bylo v pořádku schváleno, a také tracking změn opakovaně odeslaného prohlášení.
Časová a finanční úspora je evidentní na mzdovém oddělení i u zaměstnanců. Po zavedení Daňovky v Arrivě zjednodušili logistiku, čímž zároveň šetří náklady na tisk a papír. Hlavním přínosem je však modernizace a digitalizace této agendy, spolehlivost, bezpečnost dat, dostupnost a intuitivnost aplikace.
„O digitalizaci agendy zpracování daňových prohlášení jsme uvažovali už dlouho. Vybrali jsme si Daňovku od StringData, protože má expertízu v této oblasti u klientů z různých odvětví.
Daňovka zjednodušila a zrychlila vyplňování daňového prohlášení zaměstnanců. Umožnila zaměstnancům Arriva, kteří pracují v terénu, vyplňovat daňová prohlášení bezpapírově on-line odkudkoliv.“